Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Ha zabot hegyeznél

A zab nemcsak részét képezi az egészséges étrendnek, hanem finom, és sokféleképpen felhasználható. Tippeket ahhoz, hogyan tudod beilleszteni a zabot a család étrendjébe

A zabpehely mellett a zabkorpát és a zablisztet is bevezetheted sütés-főzéshez. A zabkorpa is gazdag a jótékony hatású béta-glükánban, de ez az értékes magrész a teljes, hántolatlan magszemben is megtalálható, így zabpehelyből is válaszd a teljes értékűt! Zablisztet otthon is tudsz csinálni, ha a zabpelyhedet ledarálod a mixerrel!

 

  1. Zabkorpa a zöldség fasírtba! Ha már finom rostos, zöldséges feltétet készítesz, akkor próbáld ki, hogy egy-egy kanál zabkorpával sűríted a masszát sütés előtt!
  2. A reggeli gabonapelyhedet, joghurtodat, kefiredet is feldobhatod egy kanál zabkorpával, laktatóbb lesz, a magasabb rost tartalma miatt kevésbé leszel éhes délelőtt!
  3. Próbáld ki a klasszikus süteményeket részben zabliszttel! Nézd meg zabpalacsinta receptünket, vagy süsd meg a banánkenyér receptünket vegyesen zabliszt és búzaliszt keverékéből!
  4. Tegyél a főzelékekbe, krémlevesekbe sűrítés gyanánt, a rántás helyett zablisztet vagy zabkorpát! Könnyebb, kevésbé zsír dús lesz így az étel, mintha hagyományos rántást használnál, és a rosttartalma is magasabb!
  5. Próbáld ki a finomra tört zabpelyhet zsemlemorzsa helyett panírozáshoz! Forgasd ebbe a zöldséges vagy akár a húsos fasírtot, és süsd meg a sütőben!


+1 A Nestlé OATS teljes kiőrlésű zabbal segít abban, hogy kiegyensúlyozott reggelidet teljes kiőrlésű zabbal tedd gazdagabbá. Öntsd le egy kevés langyos tejjel vagy natúr joghurttal, keverj hozzá az évszaknak megfelelő idénygyümölcsöt, akár egy pár szem aszalt gyümölcsöt és olajos magvakat, és máris kész a finom és tápláló reggeli.