Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

D-vitamin az erős csontokért

A D-vitamin elősegíti a kalcium beépülését a csontokba és szilárd, egészséges csontokat eredményez. Kiegyensúlyozott étrend és sok séta lesz a megoldás

Miben találhatod meg?

Ez esetben az élelmiszerek csak a szükséglet kisebb részét tudják fedezni. A D-vitamint nagy részben a bőrben termelődik a napfény hatására. Ezért fontos, hogy minden nap kividd kisbabádat a friss levegőre, közben pedig védd őt az UVA-UVB sugarak ellen. 

 

Ételekben is megtalálható!

Egyes élelmiszerek gazdagok D-vitaminban. Ha kisbabád nem allergiás (és már elkezdted a szilárd táplálékok bevezetését), próbáld meg a következő alapanyagokat bevezetni:

  • Tojás (a gyerekek általában szeretik kiskanállal enni a tojást).
  • Olajos halak (makréla, szardínia, lazac, hering először pépesítve, majd apró darabokra felvágva).
  • Máj, pl. pásztorpite formájában.

 

Mi a helyzet az anyatejjel?

Annak ellenére, hogy számos előnye van, az anyatej nem tartalmaz megfelelő mennyiségű D-vitamint. Ez az oka, hogy az orvos gyakran ír fel kiegészítést cseppek formájában az anyatejes babáknak.


Ha további érdekességet, jó tippet szeretnél kapni kisbabád étkezésével kapcsolatban, keresd fel kapcsolódó oldalunkat.