Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

6 dolog, amire figyelj, hogy elkerüld az emésztési panaszokat

Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró

Adagkalkulátor

Nem tudod, hogy egy étkezésnél mi az, ami már túl soknak számít?  Ha tanácstalan vagy a helyes adagokat illetően, viszonyíts kezed méreteihez

Kiindulási alap: tenyér, kéz, ujj

Húsból egy tenyérnyi nagyságú, kisujjnyi vastag darab általában megfelelő mennyiség. Zsírszegény halból választhatsz ennél nagyobb adagot, kb. akkorát, mint a kezed (beleértve az ujjaid hosszát is). A sajt energiadús élelmiszer, így ebből maximum két hüvelykujjnyi mennyiséget fogyassz.

Zsiradékból (vaj, margarin, olaj, majonéz) könnyebb megtartani a mértéket, ha hüvelykujjad felső percének méretét veszed irányadónak.

 

Eligazít a marék és az ököl

Zöldsalátákból akár két nyitott maréknak megfelelő mennyiséget is megehetsz. Olajos magvakból (dió, mogyoró, mandula, stb.) azonban elég annyi, amennyit egy markodba tudsz zárni.

Friss gyümölcsből, párolt zöldségből hozzávetőlegesen ökölnyi nagyságú adag javasolható.  Segíti a tészta, rizs vagy burgonya köret helyes mennyiségének megválasztását, ha figyelsz arra, hogy ezekből legfeljebb egy ökölnyi mennyiséget szedj a tányérodra.