Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

5 tipp gyerekes nagybevásárláshoz

A világért se hagyjátok ki a reggelit!

A rostdús táplálkozás akár a felnőttkori betegségektől is megóvhatja a kicsiket

A gyerekek számára is fontos a megfelelő rostfogyasztás. Kezdjétek a reggelivel

Többek között ezt tudhatjuk meg a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége és a Nestlé közös kutatásának eredményeiből. Az eredmények azt mutatják, hogy a 4-6 éves óvodások és a 7-10 éves alsó tagozatosok is mindössze a szakemberek által ajánlott napi szükséglet 15 százalékát fogyasztják el reggelire élelmi rostból.
 „Emellett sajnos a gyerekek koleszterinbevitele is lényegesen magasabb a szükségesnél, a két tényező pedig együtt jelentősen növelheti a felnőttkorban kialakuló szív-érrendszeri típusú megbetegedések kialakulásának kockázatát.”- tette hozzá Kiss-Tóth Bernadett a Nestlé dietetikusa.

 

Miért fontos a rostfogyasztás?

A rostok segítik a szervezetben a jótékony baktériumok szaporodását, amelyek felveszik a harcot a káros baktériumokkal, így erősítik a gyermekek immunrendszerét. 

Mivel hétköznap a családtagok általában házon kívül étkeznek, a reggeli az az étkezés, amit leginkább ellenőrizni tudsz. Ezért fontos, hogy a család napindító étkezése legyen kiegyensúlyozott, amely biztosítja a szervezet számára szükséges tápanyagok és vitaminok jelentős részét.

Legfontosabb, hogy a reggeli tartalmazzon zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű gabonát, tejtermékeket vagy húsfélét és elegendő folyadékot. 

  • A szendvics vagy a pékáru például teljes értékű gabonából készüljön, a tejtermékekből, felvágottakból pedig inkább az alacsonyabb zsírtartalmút válasszuk.
  • A gyümölcsök közül nemcsak ásványi anyagokban, hanem rostban is gazdag az eper, a málna, a cseresznye és szinte az összes piros gyümölcs.
  • Kiváló rostforrás még az alma és a körte és a zöldségek legtöbbje.
  • A rostok mellett hozzájárul a napi folyadék- és kalciumbevitelhez a teljes kiőrlésű gabonapehellyel bevitt tej is.