Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

6 dolog, amire figyelj, hogy elkerüld az emésztési panaszokat

Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró

A fogyasztásunkat mozgató erők

Gondolkodtál már azon, mi minden befolyásolhat abban, hogy mekkora ételadagot választasz? Cikkünkből megtudhatsz néhány érdekes összefüggést.

Az adag-szabályozásunkra ható tényezők sokrétűek, melyek között az élelmiszercímkén feltüntetett információknak és a reklámnak is jelentősége van.

Csalóka érzések

Kutatások szerint hajlamosabbak vagyunk nagyobb adagot választani abból az ételből, amelyről tudjuk, hogy alacsonyabb zsírtartalmú.

Ha egy élelmiszer bio, még nem jelenti azt, hogy egyúttal kevesebb kalóriát is tartalmaz. Figyeld mindig a jelzett tápanyagtartalmat!

Az étvágy és az éhség fokozatai, a fogyasztott étel típusa (kedveltsége, ismerőssége, az étellel kapcsolatos elképzelések) szintén fontosak abból a szempontból, hogy mekkora adag mellett döntünk. Éhesen például valószínűbb, hogy alábecsüljük az adagméreteket, mint jóllakottan.

Ha beiktatsz egy-egy kisebb étkezést (tízórait, uzsonnát) a reggeli, ebéd és vacsora közé, jobban tudsz figyelni a megfelelő adagnagyságra, könnyebben elkerülheted a túlfogyasztást.