Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Ebéd gyorsan, egyszerűen: Rakott csirke, ahogy még nem próbáltad

Szuper reggeli tojással és újkrumplival

3+1 tipp a kiegyensúlyozott reggelihez

Hogyan tudsz szinte pillanatok alatt olyan reggelit adni a családnak, ami finom, tápláló, és az egészséges étrendbe is illik? Mindjárt megtudod.

A reggeli az egyik legfontosabb étkezésünk. Ha megfelelő összetételű reggelit esztek, könnyebben veszitek majd a fizikai és szellemi kihívásokat a nap folyamán. Miután a reggeli ébredés előtt akár 8-10 óra is eltelik evés nélkül, tényleg fontos, hogy "üzemanyaggal" lásd el a szervezeted. 
Gondolj csak bele, milyen fontos ez a gyerekek számára, akik amúgy sem esznek egyszerre túl sokat, viszont az iskolában egész nap koncentrálniuk kell, és emellett sokat is mozognak.

 

1. Miből áll a kiegyensúlyozott reggeli?

Ideális esetben a reggeli tartalmaz:

  • teljes értékű gabonát, mint a teljes kiőrlésű pékáruk, teljes értékű gabonából készült gabonapelyhek vagy a zab
  • teljes értékű fehérjét, mint például a tej, tejtermékek vagy valamilyen zsírszegény húsféleség, esetleg tojás
  • zöldséget és/vagy gyümölcsöt, melyek hozzájárulnak napi vitamin-, ásványi anyag és élelmirost szükséglethez
  • folyadékot.

2. Hogy fér bele a reggelibe egyszerre ez a sok alapanyag?

Lelki szemeid előtt már egy terülj-terülj asztalkám lebeg? Mindez szerda reggel 6 órakor? Ne aggódj, sokkal egyszerűbb ez, mint gondolnád, nézd csak! 

  • Egy tál gabonapehely zsírszegény tejjel és pár szem gyümölccsel mindent tartalmaz a listából
  • Egy szelet teljes kiőrlésű kenyér sovány sonkával és pár szelet zöldséggel szintén elég, de ne feledkezz meg mellé a folyadékról sem. Egy pohár kakaónak biztos mindenki örül reggel.

3. Mikor lesz erre időm?

Vannak villám reggeli megoldások, amiket tényleg percek alatt elkészíthetsz, de nagy segítség, és a változatosságban is segít, ha bizonyos dolgokkal előkészülsz.
Előkészületek, amikkel időt spórolhatsz meg, a reggelit pedig szuperré varázsolhatod: 

  • készíts házi szendvicskrémet
  • szeleteld fel előre a zöldségeket, gyümölcsöket, egy estét lezárt műanyag edényben elállnak
  • tedd egymás mellé a hűtőben az alapanyagokat, hogy csak gyorsan elő kelljen őket rántani.

3+1. És akkor jöjjön a leggyorsabb, legegyszerűbb reggeli recept, ami hamar a gyerekek kedvence lesz!

Hallottál már az új, kakaós, banános-kakaós, almás-kakaós ízű NESQUIK zabkásákról? Kifejezetten gyerekeknek fejlesztettük – bár a tapasztalat azt mutatja, hogy a felnőttek is imádják – és 100% természetes összetevőket tartalmaz. Hideg és meleg tejben is elkészítheted, rost- és teljes értékű gabonaforrás a jól megszokott Nesquik kakaós ízzel. És tényleg 2 perc alatt kész.

Egyszerűen elkevered tejjel, beteszed a mikróba, és 2 perc múlva kiveszed. 
Persze más elkészítési módja is van, így kb. 5 perc kell hozzá. Megvárhatod, míg a hideg tejjel összekevert zabkása megpuhul, vagy kisebb lábosban meg is főzheted.

A teljes értékű reggelihez szórj a tetejére idénygyümölcsöt, és kínálj mellé egy pohár vizet vagy gyümölcslevet.

Tudtad?
- Reggelinek az számít, amit ébredés után egy órán belül elfogyasztunk. 
- Napi energiaszükségletünk kb. 20%-át a reggeliből kellene fedeznünk. 
- A megfelelő összetételű reggeli csökkentheti az elhízás veszélyét. 
- Kutatások igazolták, hogy azok a tanulók, akik nem reggeliznek, rosszabbul teljesítenek az iskolában, mint reggeliző társaik, gyakrabban küzdenek fáradtsággal, tanulási nehézségekkel és a magatartásproblémákkal.


 


Segítsük együtt azokat, akiknek igazán szükségük van rá!

Ha most vásárolsz az akcióban résztvevő Nestlé termékeink kínálatából a Tesco hipermarketekben, akkor a Nestlé és a Tesco közös akciója keretében a megvásárolt árucikkek 1-1%-át felajánljuk a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek.