Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

3 alapanyag, hogy energikus légy

Kezdenek eluralkodni a hangulatodon a borús téli napok? Úgy érzed, nincs elég energiád? Nézz körül a konyhában, és válassz olyan alapanyagokat, melyek segítenek feltöltődni, és hosszan tartóan energikusabbá tesznek.

Valószínűleg rögtön valami édességre gondoltál. Ez nem véletlen, hiszen a cukor a szervezetünk számára a leggyorsabban hasznosítható energiaforrás. Azonban ha túl gyakran vagy túl sok édességet fogyasztunk, az sem a testsúlyunknak, sem a vércukorszintünknek nem kedvez. Az élelmi rostokban gazdag alapanyagok azonban kiegyensúlyozott vércukorszintet biztosítanak, így folyamatosan szinten tartva energiaszintedet.

 
1. Zabpehely

A zabpehely magas rosttartalma miatt a kiegyensúlyozott táplálkozás fontos alapanyaga. Kisebb mennyiség is telítettség érzetet ad, megemeli az energiaszintet, ugyanakkor segít a vércukor szint egyensúlyban tartásásban.

 
2. Babfélék, hüvelyesek

A hüvelyesek igen gazdagok vitaminokban és ásványi anyagokban, emellett összetett szénhidrátokat és élelmi rostokat is bőségesen tartalmaznak, amivel hosszan tartó energiát és teltségérzetet adnak. Ebédre vagy vacsorára számtalan formában elkészíthetőek, és plusz jó tulajdonságuk, hogy növényi fehérjékben is gazdagok!

 
3. Olajos magvak

Kedvező összetézelű zsírtartalmuk, kalcium-, magnézium-, és E-vitamintartalmuk miatt az olajos magvak kiváló tápanyag források, mindemellett élelmi rostokban is gazdagok. Magas energiatartalmuk miatt azonban nem szabad túlzásba esni fogyasztásukkal. Reggeli müzlibe, joghurtba, vagy akár tízóraira gyümölcs mellé is fogyaszthatod.