Az élelmiszerek dúsítása vitaminokkal, ásványi anyagokkal

Tudj meg többet a mikrotápanyagokról! Vitaminok és ásványi anyagok

Te eszel elég C-vitamint?

Nem elég tudni, mennyi kell belőle naponta… Meg is kell enni! Cikkünkből megtudhatod, miből mennyit érdemes fogyasztani az ajánlott napi C-vitamin bevitel biztosításához.

Egy egészséges felnőtt ember számára átlagosan javasolt napi kb. 80 mg C-vitamin bevitelét könnyű megvalósítani. Már egy tízóraira szánt 10 dkg-os narancs is megközelítőleg 50 mg C-vitamint tartalmaz, a kiviben még ennél is több van. A szendviccsel elfogyasztott 5 dkg  zöldpaprika révén is nagyjából 60 mg C-vitaminhoz juttathatjuk szervezetünket.
Egy finom szendvics, egy narancs vagy pár mandarin, és máris sokat tettél az egészségedért!


Ha tovább szeretnél matekozni, néhány gyümölcs és zöldség 10 dkg-ra vonatkozó C-vitamin tartalma: 

kivi 75 mg
mandarin 30 mg
alma 10 mg
körte 7 mg
brokkoli 90 mg
karalábé 60 mg
fejes káposzta 50 mg
karfiol 45 mg
paradicsom 20 mg
sárgarépa 10 mg

A C-vitamin érzékeny a hőre, ezért jó, ha a különböző C-vitaminban gazdag gyümölcsöket, zöldségeket nyersen, vagy salátának elkészítve fogyasztod. Mivel a C-vitamin vízben oldódik, a felesleg kiürül a szervezetből. Ezért érdemes naponta többször friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani.  


Ahhoz, hogy vitaminokból és ásványi anyagokból megfelelő mennyiséget fogyassz, elengedhetetlen a változatos étrend. Az élelmiszeripari cégek felelőssége, hogy termékeiket ennek megfelelően állítsák elő. A dúsításról szóló cikkünkben többet olvashatsz erről.

A Nestlénél fontosnak tartjuk, hogy termékeink ne csak finomak és magas minőségűek, de egyre kedvezőbb összetételűek és tápértékűek legyenek. Ezért gabonapelyheinket többféle vitaminnal és ásványi anyaggal dúsítjuk, NESQUIK kakaó italporunk pedig a hozzáadott B1-,C-, D-vitaminok, valamint vas és cink segítségével járul  hozzá a megfelelő tápanyagbevitelhez.