Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

6 dolog, amire figyelj, hogy elkerüld az emésztési panaszokat

Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró

Fontos adatok az élelmiszercímkén: összetétel, tápérték

Nem tudod, melyik termék mellett dönts? Cikkünk segít eligazodni a csomagoláson feltüntetett információk között.  Tanulmányozd az élelmiszer előállításához felhasznált összetevőket!

Az előírásoknak megfelelően mennyiség szerint csökkenő sorrendben szerepelnek az alap- és adalékanyagok.

 

Ételallergia, illetve -intolerancia esetén különösen ajánlott figyelmesen elolvasni az összetevők listáját. Kiemelve megtalálható minden olyan összetevő, amely allergiát vagy intoleranciát okozó jelölés köteles anyagot tartalmaz.


A tápértékeknél 100 g-ra, vagy 100 ml-re kötelező megadni az energia-, zsír-, telített zsírsav-, szénhidrát-, cukor-, fehérje- és sótartalmat, ami kiegészíthető egy vagy több tápanyag mennyiségének feltüntetésével is (pl. egyszeresen, illetve többszörösen telítetlen zsírsavak, rost, vitaminok és ásványi anyagok). 

Vesd össze a hasonló élelmiszerek tápanyag-összetételét, és dönts a kisebb energia-, telített zsírsav-, cukor- és só-, valamint a nagyobb rosttartalmúak mellett.

 

Tudtad?
Az élelmiszercímkén feltüntetett sómennyiség magában foglalja az élelmiszer természetes nátriumtartalmát is, a cukortartalom pedig a különböző nyersanyagokban (pl. gyümölcsökben, tejben) természetes formában megtalálható cukrokat is.

 

Az értékes gondolatokat köszönjük szakmai partnerünk, az MDOSZ kollégájának, Szász-Győző Zsuzsannának!