Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Ha már majdnem üres a hűtő

Főzés a gyerekekkel

5 tipp gyerekek étrendjéhez

Öt módszer az erős, egészséges gyermekekért!

Mind azt szeretnénk, hogy a gyermekeink a lehető legerősebbek és egészségesebbek legyenek, és a lehető legjobb életkezdés azt jelenti, hogy helyesen tápláljuk őket. Persze, azt is tudjuk, hogy mondani könnyű, de – különösen a bölcsődés- vagy óvodáskorú gyermekek esetében – megtenni nehezebb. Számos módja van azonban annak, hogy a kicsikkel megszerettesd a kiegyensúlyozott és tápláló ételeket és rágcsálnivalókat. 

Következik öt jó tanács, amivel a helyes táplálkozás útján totyoghatnak a gyerekek...

  1. Be a vassal 
    A vas fontos a gyermekek fizikai fejlődéséhez és növekedéséhez. Lehetővé teszi a vörösvérsejtek oxigénszállítását, az izmoknak segít eltárolni és felhasználni az oxigént, emellett fontos szerepet játszik az agy fejlődésében és a tanulásban. A vörös húsok, a pulykahús, egyes zöldségek, például a kelkáposzta, brokkoli, kelbimbó, bab és a hüvelyesek általában vasban gazdagok. Választhattok vassal dúsított gabona alapú tejpépet is, ami szintén jó vasforrás. 
  2. Adj nekik színes zöldségeket 
    A zöldségek mérete, formája, színe és textúrája pedig változatosabb már nem is lehetne, és mindeközben egytől egyig elengedhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak. A leválasztás idején kínálhatod a kicsit összetört vagy pürésített főtt zöldborsóval, édesburgonyával vagy répával. A zöldségpüréket könnyen elnyammogják és közben felfedezik az új ízeket.
    A bölcsődés és óvodás gyermekeknek már főtt zöldségkockákat is adhatsz. A következő lépésben előkerülhetnek az ujjnyi zöldségrudacskák, mondjuk színes kaliforniai paprika vagy édeskömény, amit avokádókrémbe vagy hummuszba lehet mártogatni.
  3. Sok teljes kiőrlésű gabona 
    A teljes kiőrlésű gabona segít a súly szintentartásában és csökkentheti a felnőttkori szívbetegségek kockázatát. A gabonák remek rostforrások, testünk lassan emészti meg őket, így hosszabb ideig jól eltelve érezzük magunkat, emellett hozzájárulnak az egészséges emésztőrendszerhez megelőzve a székrekedést és hasmenést. 
    A teljes kiőrlésű gabonák többféle B-vitamint, így tiamint (B1), riboflavint (B2), niacint és folsavat is tartalmaznak. Ezek segítenek szervezetünknek az ételben található tápanyagokat szénhidráttá, zsírrá és fehérjévé lebontani. 
    Az egészséges étkezéshez és rágcsálnivalóknak válassz teljes kiőrlésű gabona alapú tejpépeket, kenyeret, rizst, tésztát, kekszet és gabonapehely szeleteket. 
  4. Fel a tejjel! 
    Az erős csontok és fogak kifejlődéséhez a testünknek kalciumra van szüksége, de ugyanígy szükséges a szív és az izmaink megfelelő működéséhez. Miben található rengeteg kalcium? Igen, a tejben. A felnőttkor elérésével a testünk már nem ugyanúgy építi be a kalciumot a csontszövetekbe, ezért fontos, hogy a gyermekek elég kalciumhoz jussanak. 
    Próbálj minden étkezés mellé tejet adni, vagy vigyél magaddal mondjuk egy finom joghurtot, ha útközben támad nasizni kedvetek. A szendvicseket is feldobhatod egy-egy szelet sajttal, ami ugyanolyan jó kalciumforrás, mint a tej.
  5. Édesszájú barátkozás 
    Köztudott, hogy a gyermekek imádják az édességet, de ezt az előnyödre fordíthatod, ha édes, de egészséges ételekkel kínálod őket. A gyümölcs tuti befutó, ezért főétkezésnél ugyanolyan jó választás, mint tízóraira vagy uzsonnára. A friss, fagyasztott, aszalt és konzerv gyümölcsöket akár még keverheted is.
    Egy kis joghurtot és teljes kiőrlésű gabonát hozzáadva érdekes lesz a textúrája, a gyerekek pedig szeretik a változatosságot. Ha meleg van, a gyümölcs és joghurt smoothie egészséges felfrissülést kínál.
Tudj meg többet a Nestlé az Egészségesebb Gyermekekért kiemelt kezdeményezésünkről, melynek célja segíteni, hogy a jövő generációi jobb ételeket és italokat fogyaszthassanak, és többet mozogjanak. A program célja, hogy 2030-ig 50 millió gyermeknek segíteni egészségesebb életet élni.