Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Élelmi rostok az étrendben

Fontos tények a reggeliről és a reggelizésről

5 perc reggeli Nestlé gabonapehellyel

Azok számára, akiknek a reggeli rohanásban nincs sok idejük, ezért a lehető legkisebb energiaráfordítással a legjobb eredményt szeretnék elérni, a gabonapehely kiváló választás.

Gyors, finom, és attól függően, hogy mivel kombináljuk – gyümölcs, túró, magvak, joghurt –, megunhatatlanul változatos is lehet. 

 

Milyen szempontok szerint válaszd ki a legmegfelelőbb gabonapelyhet?


A varázsszót már sokan ismerik, ez pedig a teljes értékű gabona. A Nestlé gabonapelyhei, akár kicsikre, akár nagyokra vannak szabva, teljes értékű gabonát tartalmaznak*.   

A felnőtteknek is érdemes felfedezni a NESTLÉ FITNESS gabonapelyhet, mely  5 féle vitamint és 2 féle ásványi anyagot tartalmaz. A NESTLÉ FITNESS gabonaplyhek több, mint 40%   teljes értékű gabona hozzáadásával készülnek. 


Mit is jelent ez pontosan? Hogyan nyerjük a teljes értékű gabonapelyheket? 


A gabonapelyheket egész szemű, gondosan tisztított, kiváló minőségű gabonából gőzölés után, hengerek közötti lapítással állítják elő. A gabonaszem táplálkozás-élettanilag legértékesebb összetevői (a növényi olajok, vitaminok, az ásványianyag tartalmú csírák, a rostdús héj) a finomítás, fehérlisztre történő őrlés során elvesznek. A teljes értékű gabonával készült gabonapelyhek azonban tartalmazzák a gabonaszem mindhárom részét, annak tápanyagait. Ezért a teljes értékű gabonát tartalmazó gabonapelyhek fogyasztása javasolt az élelmirost-tartalom, a vas, a kalcium, a magnézium, B2, B3,B6 – vitamin tartalmuk miatt . 

 

A gabonafélék és a belőlük készült élelmiszerek és ételek jelentős szerepet játszanak az energia- és szénhidrátbevitelben. Hozzájárulnak a szervezet fehérje , vitamin- és ásványianyag szükségletének kielégítéséhez. A teljes értékű, nagy élelmirost tartalmú gabonafélék rendszeres fogyasztása segíthet számos betegség megelőzésében (bélbetegségek, szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség). 


Cukor a gabonapelyhekben


Sokan igyekeznek kerülni a cukrot tartalmazó gabonapelyheket, mert úgy vélik, ez nem összeegyeztethető a kiegyensúlyozott étrenddel. Érdemes tudni, hogy a cukor az agy számára szükséges energiaforrás. A Nestlé gabonapelyhek a napi cukorbevitel kevesebb, mint 10%-át biztosítják. 

Akik rendszeresen tápláló és kiegyensúlyozott összetételű reggelivel indítják a napot, bizonyítottan kiegyensúlyozottabb  étrendet követnek, ráadásul jobban teljesítenek a nap folyamán.


Tippek gabonafélék fogyasztásához

  • Naponta többször fogyassz gabonafélét 
  • Tervezd úgy napi étrendet, hogy lehetőleg minél több étkezésre jusson teljes értékű gabonatermék
  • Használj teljes értékű gabonát az ételek elkészítéséhez is, készíts időnként például zabkását, zabkorpás pogácsát, kölesrizottót.
Mi a Nestlénél fontosnak tartjuk a megfelelő mennyiségű rostfogyasztást már gyerekkorban is. Ezért növeljük a gyermekeknek szánt termékeink teljes értékű gabonatartalmát. A gyermekeknek készült gabonapelyheinkben a teljes értékű gabona az első számú összetevő, ami az összetevők átlagosan 41%-át jelenti.

*A gluténmentes Corn Flakes termékcsalád kivételével.