Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

5 tipp gyerekes nagybevásárláshoz

A világért se hagyjátok ki a reggelit!

Vitaminpótlás télen

A napfény és a nyári gyümölcsök hiányában sokunknak okoz komoly fejtörést a téli vitaminpótlás. Mégis, napi vitaminszükségletünket legjobb természetes forrásból pótolni.

A vitaminok nélkülözhetetlenek szervezetünk számára, de az emberis szervezet nem, vagy nem megfelelő mennyiségben képes ellőállítani őket, ezért a vitamin szükségletet a megfelelő táplákozással tudjuk fedezni.   

Gyümölcsök, zöldségek

Ebben az időszakban kiváló vitaminforrás az alma, kivi és a citrusfélék. Ne feledkezzünk meg a zöldségekről sem, a savanyú káposzta pedig az egyik legkiválóbb vitaminbomba. A zöldségeket érdemes nyersen fogyasztani, hiszen főzés közben vitamintartalmuk egy része elvész. A C-vitamin az egyik legnépszerűbb vitamin, nem véletlenül, mert remek immunerősítő. Természetes előfordulása többek között a kivi, narancs, citrom, savanyú káposzta, csipkebogyó és az alma.

A-vitaminra is óriási szükséged van télen, hiszen segít bőrödet megvédeni a csípős hideg és szél ellen, emellett a bőr, a haj és a körmök egészségét is védi. Természetes forrásai a sárgarépa, édesburgonya, sütőtök és a narancs.

Az E-vitamin kiváló antioxidáns, megtalálod a mandulában, dióban, avokádóban, hidegen sajtolt olajokban, tojássárgájában és a zabpehelyben. A korszerű eljárásoknak köszönhetően a fagyasztott termékek is megőrzik vitamintartalmuk nagyrészét, így hozzájárulnak a napi szükséges vitaminmennyiség beviteléhez. 


Kiegyensúlyozott értend

A szervezetünk számára szükséges vitaminok és nyomelemek nem csak zöldségekben és gyümölcsökben találhatóak meg, fogyassz májat, növényi olajokat, tojást és tejterméket és gabonaféléket, mert egytől egyig kiváló vitaminforrások.  A D-vitamin a csontjaink és bőrünk egészségének őrzője és remek immunerősítő. Mivel képzéséhez elengedhetetlen a napfény, télen D-vitamin szintünk drasztikusan lecsökken. Élelmiszerekben csekély mennyiségben található, de tartalmazza a tőkehalmáj, a lazac, a makréla és a tojássárgája is.

Nestlé tippünk
Készíts egy gyorsreggelist: Nestlé Corn Flakes-t sovány tejjel és friss gyümölccsel, és máris többféle vitamint tartalmazó, egészséges reggelivel kezdted a napod.
Tudtad? A Nestlé Corn Flakes gluténmentes,  és már háromféle ízben kapható a változatos reggelek érdekében.


Napfény

Bár télen sokkal kevesebb jut belőle, szervezetünk ebben az időszakban is igényli a napfényt. Ha van lehetőséged, hétvégente pár órára menj ki a szabadba, nem csak testednek, de lelkednek is jót fog tenni egy kiadós séta a természetben.