Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Így csökkentheted a zsírfogyasztást

6 dolog, amire figyelj, hogy elkerüld az emésztési panaszokat

Vége az ünnepeknek, törődj egy kicsit a gyomroddal!

Ha az ünnepek előtt megfogadtad, hogy nem viszed túlzásba az evés-ivást, de mégsem sikerült megvalósítani, most mindenképp olvass tovább!

Igen, van az úgy, hogy nem bírsz ellenállni. Vagy egyszerűen csak jólesik egy kicsit elengedni magad. Ilyenkor a rendszeresség is felborul, a mértékletességről ne is beszéljünk. A kiegyensúlyozottság kicsit háttérbe kerül, és a kímélő fogások is sokszor alul reprezentáltak.

Végülis „csak” két hét az évben, ugye?

Ha te is úgy érzed, hogy nem csak a nadrág feszül jobban, a mérleg mutat egy kicsit többet, hanem az emésztésed is megsínylette az ünnepi időszakot, akkor segíts meki most egy kicsit „helyrerázódni”!

Mit tegyél, hogy egy ilyen intenzív időszak után egyensúlyba kerüljön az emésztésed?

  1. Próbálj meg mielőbb visszatérni a rendszeres, mértékletes táplálkozáshoz! Nem jövő héten vagy holnap, hanem ma.
  2. Igyál sok folyadékot, leginkább vizet! Ezzel megkönnyíted a belek mozgását. Ha már unod a vizet, és ízesítettre vágysz, csavarj bele citromot vagy narancsot, de ne édesítsd! A levesek is folyadéknak számítanak, így télen ráadásul különösen jó választás vacsorára egy könnyű leves. Ettől függetlenül napi 1,5-2 liter vizet igyekezz meginni, meghálálja a szervezeted.
Nem vagy szomjas, és sokszor elfelejtesz inni? Mindig legyen nálad egy kulacs víz, így nem csak a folyadékpótlásra emlékeztet, de még környezettudatos is leszel.
  1. Fogyassz rostos ételeket! A teljes értékű gabonák, zöldségek, gyümölcsök fogyasztása rosttartalmuk miatt jótékony hatással van az emésztésedre, hiszen gyorsítják az anyagcserét, így megszűnik a székrekedés. Azáltal, hogy lassítják a vékonybélben a tápanyagok felszívódását, a vércukorszint egyensúlyban tartására is jó hatással vannak.
     
Nestlé tippünk
Ismered bélmotilitási zavarok (székrekedés, hasmenés, irritábilis bél szindróma) ellátására szolgáló speciális, gyógyászati célra szánt élelmiszerünket az OPTIFIBRE®-t, mely segíti a bélműködés helyreállítását, és újra egyensúlyba hozza, szabályozza azt?

Az OPTIFIBRE® 100%-ban növényi eredetű, gyógyszertárakban vény nélkül kapható, hosszú távon is fogyasztható.
Teljes mértékben feloldható ételekben és italokban anélkül, hogy azok ízét és állagát megváltoztatná, így természetes megoldást jelent a bélmotilitási zavarok diétájában.

Fontos figyelmeztetés: orvosi ellenőrzés mellett alkalmazható. Gyermekeknek 3 éves kortól adható. Kizárólagos tápanyagforrásként nem alkalmazható.
  1. Fontos a mozgás! Nem csak azért, hogy fitt és karcsú legyél. A rendszeres mozgás jótékony hatással van az emésztésre, ez meglátod majd, amint az ünnepi kihagyások után újra elkezdesz odafigyelni rá. Mozogj rendszeresen, sétálj sokat, de az lenne a legjobb, ha hetente legalább egyszer-kétszer sportolnál is. Ha nincs időd vagy nem szeretsz konditerembe járni, és hidegben nem szívesen futnál a szabadban, böngéssz otthoni edzésterveink között, amik akár 20 perc alatt átmozgatnak.