Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Tornaóra otthon

6 dolog, amire figyelj, hogy elkerüld az emésztési panaszokat

Nyári habzsi-dőzsi után hozd egyensúlyba az emésztésed!

Nálatok is becsúszott nyáron néhány lángos és palacsinta a strandon? Nyaraláskor a sportot is hanyagoltad? Akkor most itt az ideje, hogy kicsit az emésztésedet is „visszarázd” a normális kerékvágásba. Nézd meg, mikre érdemes figyelned!

A nyár az egész család számára a pihenést jelenti, legyen szó nyaralásról vagy családi programokról. Ilyenkor hosszabbak a napok, többet vagyunk a szabadban, és a napirend is sokkal lazább. Ezért a rendszertelenség bizony bekúszik az étkezésekbe és egyéb tevékenységeinkbe, mint a sport vagy az alvás. 

El tud szaladni velünk a ló, ami a kulináris élvezeteket illeti. Lángos, fagyi, palacsinta, vagy a csalogató helyi finomságok, ki bírna nekik ellenállni? A késő estébe nyúló programokat követő reggeli lustálkodás után pedig a sport sem megy olyan lelkesedéssel…

Ugye ismerős a helyzet?

Ne aggódj, nem te vagy az egyetlen! Azt azonban jó, ha tudod, hogy ezt a szervezeted valamennyire „megsínyli”. És nem csak a tied, hanem a gyerekeké is, erre pedig rátehet még egy lapáttal az iskolakezdéssel járó izgalom is. A rendszertelenség, a mozgás hiánya és az utazással, környezetváltozással járó stressz akár emésztőrendszeri panaszokat is okozhat. Így a nyár végén mindenképp érdemes több energiát fordítani arra, hogy az emésztőrendszerünknek is kedvezzünk.

Mit tehetsz annak érdekében, hogy emésztésed egyensúlyba kerüljön?

Ügyelj a megfelelő folyadékbevitelre!

Elegendő víz fogyasztásával segítheted az emésztési folyamataidat. A legjobb erre a tiszta víz. A napi folyadékbevitel egy részét fedezheted levesekkel vagy gyümölcslével is. A székrekedés egyik oka lehet a dehidratáltság, úgyhogy a folyadékbevitelre mindig ügyelj!

Fogyassz rostos ételeket!

A rostos ételek fogyasztása segíti az emésztést. A napi rostszükséglet fedezésére kifejezetten alkalmas források a teljes értékű gabonák, gyümölcsök, zöldségek. A magas rosttartalmú élelmiszerek lassabban emelik meg a vércukorszintet és hosszabban tartó teltségérzetet okoznak. Válassz olyan recepteket, melyek nem csak rostban gazdagok, de ízletesek is! 

 

Nestlé tippünk
Az egészséges bélműködés fenntartása érdekében nélkülözhetetlen a megfelelő rostbevitel. Bélmotilitási zavarok (székrekedés, hasmenés, irritábilis bél szindróma) ellátására szolgáló speciális, gyógyászati célra szánt élelmiszerünk, a 100% növényi eredetű, vény nélkül kapható, hosszú távon is fogyasztható Optifibre® segíti a bélműködés helyreállítását, és újra egyensúlyba hozza, szabályozza azt. 
100%-ban növényi eredetű vízoldékony rostot tartalmaz, amely teljes mértékben feloldható ételekben és italokban anélkül, hogy azok ízét és állagát megváltoztatná, így természetes megoldást jelent a bélmotilitási zavarok diétájában. Keresd a gyógyszertárakban. Tudj meg többet a www.optifibre.hu oldalon. 
Fontos figyelmeztetés: orvosi ellenőrzés mellett alkalmazható. Gyermekeknek 3 éves kortól adható. Kizárólagos tápanyagforrásként nem alkalmazható.

 


A mozgás segíti az emésztést

A mozgás segíti a belekben lévő tartalom továbbhaladását, ezzel hatékonyabbá téve az emésztés folyamatát, így amellett, hogy formában tart, kifejezetten jót tesz az emésztésnek is. A nyújtás, a jóga, az aerobic gyakorlatok, de még egy kellemes séta is jótékony hatással bír a bélműködésre.

Fontos a rendszeresség!

A szervezeted szereti, ha a belső óra pontosan jár  Vezess rendszert a hétköznapokba! Egyél rendszeresen (de mértékkel), sportolj rendszeresen, és ne feledkezz meg a folyadékfogyasztás és az alvás fontosságáról sem!