Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Mozgással az egészséges életmód eléréséhez

Mozogj sokat A mozgás nem csak a fizikumodnak tesz jót, de segít ellazulni, sőt még a szellemi teljesítményedet is javíthatja.

  1. Tűzz ki konkrét célokat!
  2. Legyen motivációd, ami elég erős ahhoz, hogy ne add fel. Lehet ez egy példakép vagy egy edzőtárs is.
  3. Jelenlegi állapotodnak megfelelően dolgozz ki egy tervet a megvalósításhoz, amihez ragaszkodj. Ez rendszeresség nélkül nem megy. Ha például heti háromszor 1,5 óra sport volt betervezve, tarts is be, mert ha egyszer-kétszer ellógod, utána már rendszer lesz a lógásból, aztán meg az egész terv mehet a levesbe.
  4. Fontos a fokozatosság. A hirtelen nagy életmódváltás könnyen kudarcba fulladhat, ráadásul az egészségednek sem tesz jót. Ugyanakkor, ha túl lazák a követelmények, és nincs belátható időn belül eredmény, elvész a motiváció.
  5. Ha tanácstalan vagy, hogy mi a jó, kutakodj az interneten, vagy kérd szakértő véleményét!
  6. Próbálj ki több sportágat, hogy megtaláld azt, amiben örömed leled.
  7. Tölts minél több időt a szabadban! A friss levegő és a természet segít harmóniába kerülni önmagaddal.
  8. Nem csak az edzés számít mozgásnak! Kitűnően megmozgat egy intenzív táncóra vagy egy kirándulás is.
  9. A séta is remek mozgásforma, de akkor igazán hatásos, ha tempós, lendületes.