Vigyázz, kész, fuss! Maratont?

Két keréken a főváros körül

Készülj fel a hosszú távra! Mennyit érdemes futni?

A futáshoz speciális edzettség szükséges, amit más sportok gyakorlása nem tart fenn tökéletesen. Ha régóta nem futottál, újra kell kezdeni a felkészülést.

Az első két héten csak próbálgasd az erődet! Ez azt jelenti, hogy annyit fuss, amennyi még jólesik. Kerüld el, hogy mozgásképtelenségig fajuló izomlázzal kelljen küszködni az első edzések után. A kisebb izomfájdalmakat úgysem úszod meg, de a mérték nem mindegy.

Első héten három edzést végezz jóleső érzéssel! A második héten szintén három edzés szükséges, de itt már próbálkozhatsz erőteljesebb iramú futással. Az edzések időtartamát nehéz lenne általánosságban meghatározni, hiszen ahány sportoló, annyi edzettségi szint. Arra törekedj, hogy az első futóverseny versenytávjának edzésen való elérése egy hónappal az esemény előtt megtörténjen.

Tehát, ha valaki 10 km-es versenyen akar indulni, akkor ezt a távot legalább egy hónappal a verseny előtt már biztonságosan teljesíteni tudja edzéseken is. Természetesen a maratoni futás távját sosem kell edzések során megfutni, de az ilyen jellegű extra teljesítmény különleges felkészülést igényel.
 
A fokozatosság elvét futás során is tartsd mindig szem előtt!
Ha a szervezeted „segítségért kiált”, hallgass rá és vegyél vissza a terhelésből, akár szünetet is tarthatsz néhány napig. Egy hét kihagyás nem okoz komoly edzettségbeli romlást, túlterhelten azonban sérülésekbe, betegségekbe, kiábrándultságba hajszolhatod magad.

 

Nestlé tippünk
Írd be már most a naptáradba a 2017. október 15-én megrendezésre kerülő Spar Maratont! Többféle táv közül választhatsz, a Nestlé Családi Futáson csatlakozhatsz hozzánk is! 

 

Kezdd időben a felkészülést! Ebben segítenek a különböző felkészültségi szintekhez és távokhoz igazított edzésterveink, melyekre a BSI Spar Maraton oldalán iratkozhatsz fel. A felkészítő "képzéshez" menet közben is csatlakozhatsz, és az edzéstervek mellet dietetikai tanácsokat is kapsz.