Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Vizitúrára fel!

Tippek családi focimeccshez

Ezt mindenképp próbáljátok ki, ha beltéri mozgásra vágytok

Hidegben, esőben nehéz olyan elfoglaltságot találni, ami független a korosztálytól, beltéri, és az egész családot alaposan megmozgatja. Próbáljátok ki a falmászást, nem fogtok csalódni!

A mászó falat eredetileg a sziklamászók, sportmászók edzését szolgálta. A falon mesterségesen kialakított fogások és lépések vannak, általában többféle utat lehet bejárni rajtuk. Mászhattok kötéllel biztosítva, de a gyakorlottak akár biztosítás nélkül is, rövidebb, sokszor igen nehéz elemeket tartalmazó szakaszon is. A kötéllel biztosított pályáknál is választhattok nehézségi fokot.

 

Miért tesz jót a falmászás?

A mozgás az egészséges életmód része, így ez már önmagában elég ok, hogy kipróbáld. Emellett azonban konkrét pozitív hatásai vannak a testre és a lélekre egyaránt, és a gyerekek fejlesztésében is fontos szerepe lehet ennek a kitűnő sportnak.

  • A falmászás többek között fejleszti az állóképességet, koordinációs képességet és az egyensúly érzéket is. Sokszor javasolt mozgásforma a tartás javítására is. 
  • Amellett, hogy fizikailag nagyon alaposan átmozgatja az egész izomzatot, felkészít a tartós koncentrációt igénylő feladatokra. 
  • Mivel meg kell bízni abban, aki tartja a kötelet, főleg gyerekeknél segít a szociális kapcsolatok, kötődések megélésében. 
  • Diszlexiával, diszgráfiával diagnosztizált gyerekek számára egyre többször javasolják, mint mindenféle terápia mellett folytatható kiegészítő mozgásos fejlesztés.


Hogyan kezdj hozzá?

A mászó termekben általában kapható bérlet, vagy jelentkezhetsz rendszeres, oktatóval tartott órákra is. Egyre több helyen tartanak edzéseket gyerekeknek is, akik a köteles biztosítás mellett is nagyon izgalmasnak, igazi kihívásnak fogják találni ezt a sportot. Ha nem sportszerűen akarjátok űzni a falmászást, akkor is érdemes időnként elmenni falat mászni együtt, mint családi program. Felszerelést általában biztosítanak a zárt térben kialakított mászó falaknál.

Mielőtt elmennél egy terembe, érdeklődj a lehetőségekről, arról mit vigyél magaddal, és megoldják-e a helyszínen a biztosítást.

 

Nestlé tippünk
Ahhoz, hogy bírjátok a falmászással járó megterhelést, gondoskodjatok a sportolás előtti energiabevitelről. Ez egyszerűen megoldható egy pohár sovány tejből készült csökkentett cukortartalmú, vitaminokkal dúsított Nesquik kakaóitallal.