Tippek családi focimeccshez

7 tipp házi feladat íráshoz

Ezt mindenképp próbáljátok ki, ha beltéri mozgásra vágytok

Hidegben, esőben nehéz olyan elfoglaltságot találni, ami független a korosztálytól, beltéri, és az egész családot alaposan megmozgatja. Próbáljátok ki a falmászást, nem fogtok csalódni!

A mászó falat eredetileg a sziklamászók, sportmászók edzését szolgálta. A falon mesterségesen kialakított fogások és lépések vannak, általában többféle utat lehet bejárni rajtuk. Mászhattok kötéllel biztosítva, de a gyakorlottak akár biztosítás nélkül is, rövidebb, sokszor igen nehéz elemeket tartalmazó szakaszon is. A kötéllel biztosított pályáknál is választhattok nehézségi fokot.

 

Miért tesz jót a falmászás?

A mozgás az egészséges életmód része, így ez már önmagában elég ok, hogy kipróbáld. Emellett azonban konkrét pozitív hatásai vannak a testre és a lélekre egyaránt, és a gyerekek fejlesztésében is fontos szerepe lehet ennek a kitűnő sportnak.

  • A falmászás többek között fejleszti az állóképességet, koordinációs képességet és az egyensúly érzéket is. Sokszor javasolt mozgásforma a tartás javítására is. 
  • Amellett, hogy fizikailag nagyon alaposan átmozgatja az egész izomzatot, felkészít a tartós koncentrációt igénylő feladatokra. 
  • Mivel meg kell bízni abban, aki tartja a kötelet, főleg gyerekeknél segít a szociális kapcsolatok, kötődések megélésében. 
  • Diszlexiával, diszgráfiával diagnosztizált gyerekek számára egyre többször javasolják, mint mindenféle terápia mellett folytatható kiegészítő mozgásos fejlesztés.


Hogyan kezdj hozzá?

A mászó termekben általában kapható bérlet, vagy jelentkezhetsz rendszeres, oktatóval tartott órákra is. Egyre több helyen tartanak edzéseket gyerekeknek is, akik a köteles biztosítás mellett is nagyon izgalmasnak, igazi kihívásnak fogják találni ezt a sportot. Ha nem sportszerűen akarjátok űzni a falmászást, akkor is érdemes időnként elmenni falat mászni együtt, mint családi program. Felszerelést általában biztosítanak a zárt térben kialakított mászó falaknál.

Mielőtt elmennél egy terembe, érdeklődj a lehetőségekről, arról mit vigyél magaddal, és megoldják-e a helyszínen a biztosítást.

 

Nestlé tippünk
Ahhoz, hogy bírjátok a falmászással járó megterhelést, gondoskodjatok a sportolás előtti energiabevitelről. Ez egyszerűen megoldható egy pohár sovány tejből készült csökkentett cukortartalmú, vitaminokkal dúsított Nesquik kakaóitallal.