Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Kezdd az újévet fitten

Így végezd helyesen az alapgyakorlatokat!

Ép testben ép lélek

Számtalan tudományos kísérlet, vizsgálat alátámasztotta már, hogy a lelki egészség egyik feltétele az egészséges életmód, azon belül is a rendszeres testmozgás.

A rendszeres testmozgás egészségre gyakorolt hatását nem lehet eléggé hangsúlyozni. A test fittsége, frissessége hat a lélekre is, az ember megfiatalodik, optimistábban szemléli a világot.

Megfigyelték, hogy a rendszeresen mozgó emberek jobban hisznek önmagukban, nagyobb az önbizalmuk, és bátrabban tekintenek a jövőbe.

Testük által nap, mint nap megtapasztalják, hogy gyakorlással, sportolással képesek önmagukon alakítani, izmosabbak, vékonyabbak lesznek, nő a kitartásuk, az állóképességük, a terhelhetőségük.

A rendszerese sportoló emberek reálisabban gondolkodnak, jobban elfogadják, hogy mindennek ára van, tesznek sikereikért.

A rendszeres testmozgás olyan hormonokat is felszabadít a szervezetben, amelyek a boldogságérzetért felelősek. Aki tehát „rászoktatta” a szervezetét a rendszeres testmozgásra, abban folyamatosan jelen van egyfajta jóérzés.

 

Bármikor elkezdhetsz mozogni, nincs életkorhoz kötve, de fontos a fokozatosság és az ésszerűség. Ha úgy érzed, egyedül nem megy, próbálj csatlakozni másokhoz. Ha lehet, azonos adottságokkal rendelkező embereket válassz, különben megtörténhet, hogy a kudarcok elveszik a kezdeti lendületet.

 

Így kezdd a sportos életet

Lényeges, hogy olyan mozgásformát válassz, ami alapvetően örömet okoz. Ne sanyargasd a testedet, hanem azt tedd, amihez nem kellenek irreális testi vagy külső feltételek, ami könnyen elérhető és beilleszthető a mindennapjaidba (séta, futás, kerékpározás, úszás). Segít, ha kitűzöl egy távolabbi célt, és igyekszel azt elérni. Például: „fél év múlva heti háromszor 1 órát szeretnék edzeni”.