Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Ép testben ép lélek

Számtalan tudományos kísérlet, vizsgálat alátámasztotta már, hogy a lelki egészség egyik feltétele az egészséges életmód, azon belül is a rendszeres testmozgás.

A rendszeres testmozgás egészségre gyakorolt hatását nem lehet eléggé hangsúlyozni. A test fittsége, frissessége hat a lélekre is, az ember megfiatalodik, optimistábban szemléli a világot.

Megfigyelték, hogy a rendszeresen mozgó emberek jobban hisznek önmagukban, nagyobb az önbizalmuk, és bátrabban tekintenek a jövőbe.

Testük által nap, mint nap megtapasztalják, hogy gyakorlással, sportolással képesek önmagukon alakítani, izmosabbak, vékonyabbak lesznek, nő a kitartásuk, az állóképességük, a terhelhetőségük.

A rendszerese sportoló emberek reálisabban gondolkodnak, jobban elfogadják, hogy mindennek ára van, tesznek sikereikért.

A rendszeres testmozgás olyan hormonokat is felszabadít a szervezetben, amelyek a boldogságérzetért felelősek. Aki tehát „rászoktatta” a szervezetét a rendszeres testmozgásra, abban folyamatosan jelen van egyfajta jóérzés.

Bármikor elkezdhetsz mozogni, nincs életkorhoz kötve, de fontos a fokozatosság és az ésszerűség. Ha úgy érzed, egyedül nem megy, próbálj csatlakozni másokhoz. Ha lehet, azonos adottságokkal rendelkező embereket válassz, különben megtörténhet, hogy a kudarcok elveszik a kezdeti lendületet.

Így kezdd a sportos életet

Lényeges, hogy olyan mozgásformát válassz, ami alapvetően örömet okoz. Ne sanyargasd a testedet, hanem azt tedd, amihez nem kellenek irreális testi vagy külső feltételek, ami könnyen elérhető és beilleszthető a mindennapjaidba (séta, futás, kerékpározás, úszás). Segít, ha kitűzöl egy távolabbi célt, és igyekszel azt elérni. Például: „fél év múlva heti háromszor 1 órát szeretnék edzeni”.