Adalékanyag? Na nee!

E-szám - avagy az adalékanyag rendszámtáblája

5 tuti tipp, hogy ne szomjazz meg!

Az lenne az igazi, ha soha nem lennél szomjas. Ugye milyen nehéz odafigyelni a rendszeres folyadékfogyasztásra? Hidratálj!

  1. Legyen saját kulacsod, és ne hagyd otthon! Ha visszagondolsz a napodra, már nem fogsz emlékezni, mikor mennyit is ittál. Például reggeli után azt a pohár vizet…, vagy az tegnap volt? Ha van nálad egy fél literes palack, akkor sokkal könnyebben követni a mennyiségeket, és kéznél is van mindig.
     
  2. Ebédre, vacsorára fogyassz levest is! A folyadékbevitelnek jelentős része származhat az elfogyasztott ételekből. A legegyszerűbb példa erre a leves. Mikor éppen mit szeretnél, hidegben egy jó meleg krémleves, nyáron hideg gyümölcsleves, egy klassz erőleves? Változatos levesekkel színesítsd az étrended!
     
  3. Ha már étkezés, akkor a nyers zöldség és gyümölcsfogyasztás számtalan élettani előnye mellett mindenképp érdemes megemlíteni magas folyadéktartalmukat. Tízóraira egy alma, este egy saláta, nézd meg kedvcsináló receptjeinket!
     
  4. Reggel, ébredés után indítsd a napod egy pohár vízzel. Máris kipipálhatsz egyet a napi ajánlott nyolc pohár folyadékból! Egyből jobban fog indulni a reggel.
     
  5. Meleg időben, fizikai munka közben, sportolásnál figyelj arra, hogy több folyadékra van szükséged. Ha megizzadtál, igyál egy pohár vizet!

 

A Víz Világnapjának (2018. március 22.) alkalmából érdemes végiggondolni, hogy milyen fontos is számunkra a víz. Nem kérdés, hogy a megfelelő hidratáltság csak rajtunk múlik. Emellett természetes, hogy bármikor beindíthatjuk a mosógépet, gyorsan elöblíthetünk pár poharat a mosogatóban. Földünk sok területén ez maga az igazi luxus. Azért mert hazánk fekvése, éghajlata és vízellátása ilyen bőséges, még nem szabad pazarolnunk, és elsiklanunk a tény felett, hogy a tudatos és felelősségteljes vízfogyasztás, édesvízkészleteink védelme mindannyiunk érdeke.