Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

6 dolog, amire figyelj, hogy elkerüld az emésztési panaszokat

Élelmi rostok az étrendben

3+1 tipp, hogyan kezeld az emésztési panaszokat

Mert vannak jól bevált módszerek! Próbáld ki, és érezni fogod a változást!

Az emésztési panaszok kialakulásának oka egyénenként változó. Vannak azonban olyan „örök érvényű” igazságok, amik segíthetnek a probléma kezelésében abban az esetben, ha nem betegség áll a háttérben.

Arról, hogy mik az emésztési panaszok leggyakoribb okozói, korábbi cikkünkben olvashatsz. Ha pedig érdekel, mi az a 3 aranyszabály, akkor olvass tovább!  

Ügyelj a megfelelő folyadékbevitelre!

Elegendő víz fogyasztásával megkönnyítheted a belek mozgását. A folyadékfogyasztásnál azonban a mennyiség mellett érdemes arra is odafigyelni, hogy mit iszol. Napi 1 pohár gyümölcslé belefér, de jó, ha tudod, hogy még a 100%-os gyümölcslevek is tartalmaznak cukrot: a gyümölcs természetes cukortartalmát. A legjobb ezért, ha tiszta vizet fogyasztasz. Ha ízesítettre vágysz, csavarj citromot a vizedbe. Folyadékbevitelnek számítanak a levesek, és más ételek folyadéktartalma is, de az az igazi, ha naponta legalább 8 pohár vizet elfogyasztasz.
 

Sokan vannak úgy, hogy azért nem isznak eleget, mert nem is érzik, hogy szomjasak. Pedig ez nem jelenti azt, hogy nem kellene inni! Ha egyszer hozzászoksz, utána már magától jön az igény. A legjobb trükk a rendszeres folyadékbevitelhez, ha egy kulacsot megtöltesz vízzel, és azt mindig magadnál tartod. Ha a szem előtt levő kulacs sem elég ösztönzés, állíts be emlékeztetőt a telefonodon, így biztosan nem felejted el.


Fogyassz rostos ételeket!

A rostok folyadékkal találkozva megduzzadnak, növelik a béltartalom térfogatát így lerövidítik annak áthaladási idejét. Gyorsul az anyagcsere, megszűnik a székrekedés. Lassítják a vékonybélben a tápanyagok felszívódását, így a vércukorszint egyensúlyban tartására is jó hatással vannak. 

Ha rostban gazdagon szeretnél táplálkozni, fogyassz teljes értékű gabonákat, a friss és aszalt gyümölcsöket, zöldségeket. A zab is kitűnő rostforrás. Ráadásul, amellett, hogy magas a rosttartalma, gazdag vitaminokban és nyomelemekben is. Egyik legértékesebb tápanyaga egyébként a korpájában található (béta-glükán), ami a vér koleszterinszintjének csökkentéséhez járulhat hozzá.  

Mozogj már, mire vársz?

Bizony, a rendszeres mozgás is jótékony hatással van az emésztésre. De fogalmazhatnánk úgy is, hogy a mozgásszegény életmód kifejezetten rossz hatással van rá. És nem csak az emésztésre, hanem a gerincünkre, mozgásszerveinkre, de még a kedélyállapotunkra is hatással van, hogy mozgunk-e eleget. A testmozgás segíti a belekben lévő tartalom haladását, ezzel hatékonyabbá téve az emésztés folyamatát.

Ha nem vagy az a súlyzókkal edző típus, vagy nem szeretsz konditerembe járni, otthon is végezhetsz szuper, átmozgató gyakorlatokat, akár segédeszköz nélkül is. Már napi 20 perc mozgás is sokat számít. Az erőnléti edzések mellett persze más opció is létezik: futhatsz, úszhatsz, focizhatsz a gyerekekkel. A nyújtás, a jóga, az aerobic gyakorlatok, de még egy kellemes séta is jótékony hatással bír a bélműködésre. Az a fontos, hogy mozogj!
 

+1 Nestlé tippünk
Az egészséges bélműködés fenntartása érdekében nélkülözhetetlen a megfelelő rostbevitel. Bélmotilitási zavarok (székrekedés, hasmenés, irritábilis bél szindróma) ellátására szolgáló speciális, gyógyászati célra szánt élelmiszerünk, a 100% növényi eredetű, vény nélkül kapható, hosszú távon is fogyasztható OPTIFIBRE® segíti a bélműködés helyreállítását, és újra egyensúlyba hozza, szabályozza azt. 

100%-ban növényi eredetű vízoldékony rostot tartalmaz, amely teljes mértékben feloldható ételekben és italokban anélkül, hogy azok ízét és állagát megváltoztatná, így természetes megoldást jelent a bélmotilitási zavarok diétájában. Keresd a gyógyszertárakban. Tudj meg többet a www.optifibre.hu oldalon. 

Fontos figyelmeztetés: orvosi ellenőrzés mellett alkalmazható. Gyermekeknek 3 éves kortól adható. Kizárólagos tápanyagforrásként nem alkalmazható.