Hogyan maradj motivált a munkában, ha süt a nap?

Ezért jó, ha együtt sportoltok

3 tipp, hogy az újévi fogadalmak meg is valósuljanak

Ha évről-évre ugyanazokat a célokat fogalmazod meg az újévre, vagy abban hiszel, hogy az újévi fogadalmak arra valók, hogy megszegjük őket, ez a cikk neked szól.

Új év, új élet. Legtöbben ezt az új évre kitűzött új célokkal támasztják alá. De mi a helyzet a megvalósítással? Mindenkivel előfordult már, hogy nagy lendülettel belevetette magát az új életforma kialakításába, de aztán valahogy mégsem jött össze. Mi lehet a gond, és hogyan érhetsz el tartós sikereket?

 

  1. Tűzz ki egészen konkrét célokat!

Nem elég, hogy azt mondod, egészségesebb életet szeretnék élni, pontosítsd a célt! Odafigyelek a kiegyensúlyozott táplálkozásra, hetente háromszor sportolni fogok, abbahagyom esetleges káros szenvedélyemet. Nagyon fontos, hogy mindig reális célokat tűzz ki! Ha túl sokat akarsz, nagyot csalódhatsz.

 

  1. Készíts akciótervet!

Írd le, hogyan szeretnéd megvalósítani a kitűzött célt, adj magadnak határidőket! Ez segíteni fog, hogy elkerüld a halogatást. Fontos a fokozatosság és a mértékletesség is, amiben ez a terv segíthet. A túl nagy, túl gyors változások sokszor gyors kiégéshez vezetnek.

 

  1. Dokumentálj!

Sokkal látványosabb és motiválóbb lesz a változás, ha arról feljegyzést készítesz. Így ráadásul azt is vissza tudod nézni, mi az, amin még változtatni kéne.

Egy kis naplóban remekül vezetheted az étrended vagy az edzésterved, de akár fotósorozatot is készíthetsz az átalakulásról.