Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Gyerek a labdán - Használjátok közösen a fitnesz labdát

A fitnesz labda egyik nagy előnye, hogy minden korosztály számára alkalmas az erősítésre és fejlesztésre.

Számos olyan gyakorlat van, amely javíthatja gyerekek koordinációs- és egyensúly érzékét, és egyben erősítheti is őket. A gyakorlatok a labda méretétől függően változnak. 

Ismerkedés a fitnesz labdával

Első ismerkedő lépésként érdemes ráültetni a gyereket a labdára. Már a labda rugalmasságának és mozgásának kiegyenlítése is jó kis feladat, de további lépésként a gyerekek felemelhetik a lábukat külön-külön és később együtt is. Nagyobb labda esetén rakhatsz támaszt a gyerekek lába alá.

Két játékos, az egyensúlyt és koordinációt fejleszthető gyakorlat

  1. A gyerek feküdjön a labdára úgy, hogy az a mellkasánál támassza. Fokozatosan nyomja magát előre, amíg a kezei nem érik el a földet. Onnantól kezdve a kezeivel lépkedjen addig, ameddig a labda a lábszáráig jut, majd vissza.
  2. Haladóknak ajánljuk ezt az izgalmas közös feladatot. Ehhez a labda mellett szükség van egy szabad sarokra, ahová betámaszthatjátok a labdát, hogy ne guruljon ki a gyerek alól, és egy rúdra (lehet partvisrúd is!), amit közösen fogtok, ő a labdán állva, te pedig előtte, elkerülve a balesetet, leesést. Már a labdán egyensúlyozni is nagyon izgalmas lesz, de ha rugózni, később aprókat ugrani tud a labdán, akkor a jó móka szuper erősítő gyakorlattá válik, és egyben fejleszti az egyensúlyérzékét is.