Ezt csomagold a suliba!

Ezt csomagold a suliba - Tízórai tippek

7 tipp házi feladat íráshoz

Ha nektek is szokott maradni otthonra házi feladat, vagy gyakorolnivaló, ez a cikk neked szól. 

Iskolája és tanító nénije válogatja, hogy hétvégén, hétköznap mennyi tanulnivalót adnak otthonra. Ha írásbeli nincs is, olvasni sokszor akkor is kell a gyerekeknek. A magasabb évfolyamokon pedig általában elkerülhetetlen az iskola utáni gyakorlás, írásban és szóban. Ezekkel a tippekkel segítünk könnyebbé tenni az otthoni tanulást:

  1. Beszéljétek meg előre az otthoni tanulás idejét. Érdemes hazaérkezéskor ellenőrizni, hogy mennyi mindenről van szó, és ehhez igazítani az időzítést. A másik lehetőség, hogy egy rövid pihenő-, játszóidő után rögtön hozzálátnak a gyerekek. Mindkét módszerrel elérheted, hogy ne csússzon bele az estébe a feladat megoldása. A rendszeresség pedig a napi rutin részévé teszi a feladatot, így egy fokkal kevésbé lesz „fájdalmas”.
     
  2. Tudatosítsd a gyerekekben, hogy nem éri meg húzni az időt. Minél hamarabb és tempósabban megcsinálják a házit, annál több kötetlen idejük marad lefekvésig.
     
  3. Legyen egy megszokott hely, ahol a lecke elkészül. Lehet ez a közös konyhaasztal is, és közben készülhet a vacsora békésen. Idővel érdemes a saját íróasztal, dolgozó sarok használata.
     
  4. Már a legkisebbeket is érdemes arra szoktatni, hogy önállóan dolgozzanak. A lecke az ő feladatuk, ha kérdésük van, persze bátran fordulhatnak hozzád, és a végén együtt ellenőrzitek, minden jól sikerült-e.
     
  5. Öngól, ha hagytok reggelre belőle valamit. Kevés annál nyűgösebb dolog van a reggeli rohanásban, mint ha még valami iskolai dologgal is el kell készülni!
     
  6. Ha sokat utaztok edzésre, különórákra, ösztönözd, hogy használja ki az utazással, várakozással töltött időt, például a memoriterek, szavak megtanulására!
     
  7. Legyen alapvető, hogy felírja, bejelöli a házi feladatot, tanulnivalót! Hibába minden igyekezet, előkészület, ha végül nem tudjátok, mit is kell csinálni!

 

Nestlé tippünk
A szellemi igénybevétel megfelelő energiabevitelt igényel. Ezért fontos például, hogy ne maradjon el a reggeli. Egy pohár Nesquik kakaóital, egy tál granola vagy egy müzliszelet leckeírás előtt is jól jöhet, hogy jobban teljesítsenek.