Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

3+1 tipp, hogy a gyerek jobban bírja a gyűrődést

Hogyan segíthetsz, hogy az iskolai munka fáradtságát, stresszét jobban kezeljék a gyerekeid? Három tipp, amivel megkönnyítheted az életüket

  1. Ér tombolni: az a jó, ha a gyerekeknek van lehetőségük levezetni a feszültséget. Ne lepődj meg, ha suli után van igényük rohangászni, hangoskodni. Iktassatok be egy kis kötetlen játékot hazafelé a játszótéren, vagy kapcsolj be otthon egy kis zenét, amire lehet ugrálni, táncolni.
  2. Hallassák a hangjukat: ha már zenét kapcsolsz, akkor legyen lehetőség énekelni is, akár a refrént a zenével együtt, akár együtt hazafelé vagy otthon az esti tevékenységek közben. A közös éneklés oldja a feszültséget, segít a kicsiknek elengedni a félelmeket, és utána könnyebb megnyílni is, mesélni, ha valami bántja őket.
  3. Jár a kötetlen játék: Ne töltsd tele a délutánt programokkal. Az önálló, békés játék, vagy a közös kreatív elfoglaltság, amit csak a játék, az alkotás öröméért csináltok az egyik legjobb stressz oldó tevékenység. 

+1 Csendes relaxálás: próbáljátok ki a közös meditációt. A gyerekeket ebbe játékosan tudod bevonni, de az elsajátított technikát később önállóan is használni tudják feszült helyzetben. Olvasd el kapcsolódó cikkünket!