Így végezd helyesen az alapgyakorlatokat!

7+1 meggyőző érv a rendszeres sport mellett

3 érv, amiért érdemes rendszeresen uszodába járni

… természetesen amellett, hogy a sport a teljes élet része. És még akkor is, ha az úszás utáni készülődés sokszor macerásnak tűnik.

A vízben végzett mozgás:

 

  1. Fitten tart, segít a fogyásban, kíméletes az ízületekhez,
  2. fejleszti a légzőszerveket, 
  3. emellett kikapcsol.

 

Kíméletes alakformálás

Bár a vízben testünket könnyebbnek érezzük a víz felhajtóereje miatt, nehezebb benne az előrehaladás. Úszással tudod izmaidat hatékonyan fejleszteni úgy, hogy közben kíméled az ízületeidet. Ezért kifejezetten ajánlott az úszás vagy vízi gimnasztika ízületi betegek, gerincbántalmakkal küszködők vagy akár túlsúllyal küzdők számára.  

 

Légzőszervek fejlesztése a medencében

Az úszás különlegesen hatékonyan fejleszti a légzési funkciókat is, ugyanis az ütemes légzés és a levegő vízbe történő kifújása mind a légző izmokat erősíti.

A medence vízfelszíne fölött a fejünk magas páratartalmú közegben van, így az úszás asztmatikus betegek számára is ajánlható mozgásforma, sőt akár terápiás értékű is lehet. A kruppos gyerekek számára hasonlóan jótékonyan hat az uszoda párás közege.

 

Az úszás kikapcsol

Miközben a szabályos mozdulatsorra és az egyenletes légzésre figyelsz, kellemesen ki tudsz kapcsolni. Úszás közben könnyű ellazulni, levezetni a felgyülemlett feszültséget. A vízben nem csak az izmaid, hanem az agyad is felfrissül, feltölt energiával.

Nestlé tippünk
Üres gyomorral nem ajánlott sportolni. Ugyanakkor teli gyomorral sem. Ezért jó, ha mindig van nálad egy Nestlé Fitness müzliszelet, amely teljes értékű gabona hozzáadásával készül, valamint vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz. A gyerekeknek pedig a Chocapic, Cini Minis és Nesquik gabonaszeletek biztosíthatják a sportoláshoz szükséges energiát.